Mandagus ŽŪM atsakymas

LGMS pagaliau iš ŽŪM gavo atsakymą į savo nuomonę, išdėstytą straipsnyje „Dėl ŽŪ ministerijai pavaldžių sričių vertinimo„. Manome, kad didelių komentarų raštas nereikalauja, todėl tiesiog siūlome susipažinti su jo turiniu.

I-024_150427-ŽŪM-Dėl-nuomonės-pateikimo-Į-LGMS-150226-prašymą

ŽŪM pasiūlymas – ATPK 101 str. užtraukia baudą nuo 50 iki 200 eurų

2015-03-23 Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – ŽŪM) pateikė derinti suinteresuotoms institucijoms ir visuomenei Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso (toliau – ATPK) pakeitimo įstatymo projektą, kuriuo siūloma pakeisti 101 str. ir jį išdėstyti taip:

101 straipsnis. Geodezijos ir kartografijos darbų atlikimą, nekilnojamųjų daiktų kadastro duomenų nustatymą bei keitimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimas
Asmenų, atliekančių geodezijos ir kartografijos darbus ar kadastrinius matavimus, padarytas geodezijos ir kartografijos darbų atlikimą ar nekilnojamųjų daiktų kadastro duomenų nustatymą bei keitimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimas – užtraukia baudą nuo penkiasdešimt iki dviejų šimtų eurų.

Primename šiuo metu galiojančią redakciją:
101 straipsnis. Savavališkas nukrypimas nuo žemėtvarkos projekto
Be reikiamo leidimo nukrypimas nuo nustatyta tvarka patvirtinto žemėtvarkos projekto – užtraukia baudą nuo keturiolikos iki dvidešimt aštuonių eurų.

Pasvarstykime, kodėl ŽŪM imasi negirdėtos per 25 nepriklausomos Lietuvos metus iniciatyvos? Skaityti toliau

Topografijai abejingų nėra

Dažnai pastebime tik tuos įstatymus, kurie labai tiesiogiai liečia mūsų veiklą – tai visi GKTR’ai, nekilnojamojo turto kadastro nuostatomis ir t.t., ir pan. Tačiau retas kuris kolega žino, kad šiuo metu parengtas „LIETUVOS RESPUBLIKOS SAVIVALDYBIŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS ĮSTATYMAS„, kuriame numatyta nuo 2020 metų naudoti topografijos ir infrastruktūros informacinę sistemą – TIIS, kuria bus centralizuotai teikiami, priimami, derinami, atnaujinami topografinių planų, statinių techninių projektų (suvestinių sklypo inžinerinių tinklų planų ir (ar) sklypo sutvarkymo planų) erdviniai duomenys.

Ar šie duomenys iš viso yra vertingi? Plušame, tvarkome juos pagal senus ir naujus GKTR’us, riejamės su savivaldybėmis… Mums tai atrodo kaip sizifo darbas, o kokią svarbą surinktiems duomenis teikia įvairios instancijos, matome iš jų pateiktų pastabų TIIS projektui.

Štai pvz. VĮ Registrų Centras teiktose pastabose projektui siūlo – „10. VĮ Registrų centras vysto Regionų geoinformacinės aplinkos paslaugą (REGIA), kurios pagalba savivaldybės šiuo metu turi galimybę talpinti tiek teritorijų planavimo dokumentus, tiek žemės valdos projektus, o taip pat ir topografinius duomenis. Siūlome apsvarstyti galimybę TIIS funkcijas priskirti REGIA„.

O LR ŽŪM siūlymas visai tiesmukas – „14. Projekto 12 straipsnio 2 dalies 3 punktą siūlome išdėstyti taip: „TIIS valdytojas – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija“.

Taigi matome, kad tų topografinių duomenų visi oi, kaip nori, o GIS-Centro, RC ir ŽŪM kova dar tik prasideda…

Charles-Maurice de Talleyrand-Périgord (Šarlis Morisas de Taleiranas-Perigoras) yra pasakęs “Kas valdo informaciją – tas valdo pasaulį.”

Kadangi siūlomame duomenų kaupimo procese valstybė turėtų monopolines duomenų kaupimo teises, norėtųsi, kad tuo pačiu būtų išlaikyti ir konkurencijos įstatymo principai: “draudžiama ūkio subjektams atlikti veiksmus, kurie riboja ar gali riboti konkurenciją, nesvarbu, kokio pobūdžio jų ūkinė veikla”.

Kuklia LGMS nuomone įstaigoje, ar jai pavaldžiame ūkio subjekte neturėtų būti vykdoma tiesioginė ūkinė veikla. Galbūt, kandidatų ratas šiek tiek sumažės.

Skelbiama galutinė LGMS 2015 visuotinio susirinkimo programa

Šiandien skelbiame galutinę LGMS visuotinio susirinkimo programą.

Primename, kad pirmojoje dalyje dalyvauti gali tik LGMS nariai, o antrojoje – visi susirinkimo svečiai.

Dalyvavimas nemokamas!

LGMS_2015_visuotinio_darbotvarke

Atsisiųsti programą PDF formatu

Go back to top